prioritatiPrioritati? Toti avem.
Lucrurile banale, fara importanta, ne distrag atentia de la indeplinirea unor sarcini extrem de importante. Si pentru ca sunt atat de importante, avem tendinta de a le tot amana… poate, poate se va gasi timpul potrivit. Ori le facem, dar le facem de mantuiala.

Avem prioritati, una mai prioritate decat alta si ne vine foarte greu sa ne organizam timpul.
Cateva sfaturi practice ne-ar putea ajuta sa dam valoare maxima timpului nostru:

1. Scrie scopul tau principal.   Acesta este cel care te va ajuta sa-ti construiesti lista de prioritati.

2. Construieste o lista cu lucruri extrem de importante.    Acest lucru poate fi realizat într-o varietate de moduri.
Totusi, cred ca trebuie sa faci o scurta departajare:

a:
 Alege o zi normala si fa un “TO DO LIST”. Include tot ceea ce TREBUIE făcut în acea zi, precum și timpul in care trebuie facute.

b: Scrie o lista cu fiecare lucru care te face sa ai succes, ori te duce mai aproape de succes.

3. Pune tot ce ai scris in ordinea prioritatilor.   In cazul în care sunt unele similare, le poti pune pe aceeasi pozitie pentru a te ajuta la procesul de prioritizare.

4. Incearca sa stabilesti primele 20 de procente din lista ta de prioritati.   Ti se va parea, evident, ca sunt cele mai importante, odata ce tu le-ai pus in acea ordine.

5. Acum inverseaza procentele cand vine vorba de timp.    Din acest moment pentru primele 20% prioritati, din lista creata de tine, acorda 80% din timp. Pentru restul de 80% din lista ofera doar 20% din timpul tau.

6.
  Noteaza acele 20% pe o hartie si pune hartia undeva la vedere.    Repetitia este cheia.

Acum ai aflat cum 20% e mult mai important decat 80%. Ai aflat unde greseai ? Cand am auzit de regula de 20/80, pentru mine a fost o revelatie. Nu erau gresite neaparat prioritatile ci timpul pe care il acordam pentru fiecare.